Ismét betört egy ablak, a zsinagóga ablaka Pécsett. Repült a tégladarab és nem csak egy ablakot tört be, nem csak egy szent helyett gyalázott meg. Hanem egy újabb repedést okozott a jogállamba vetett hitünkbe.

A híreket hallgatva ma reggel az autóban csak egymásra néztünk a feleségemmel, és nem kellett semmit sem mondani, a tekintetek önmagáért beszéltek.

Meddig kell még ezt némán hallgatva tűrnünk?

Meddig kell még hallgatnunk a gyalázkodást a dühödt vádaskodást?

Meddig kell még várnunk, hogy a hatalom megcselekedje, amit meg kell tennie?

Meddig kell még mocskos politikai játszmák némán pislogó áldozatai lennünk?

Meddig kell még néznünk az antirasszista tüntetéseken feszítő politikusokat, ahogy az igazság bajnokainak szerepében tündökölnek néhány percig? Majd távoznak azzal a jó érzéssel, hogy ők megtették, amit kellett.

Meddig kell még várnunk, hogy otthon érezhessük magunkat ismét ebben a hazában?

Meddig kell még együttélnünk azzal, hogy itt ebben a kis országban még mindig  „ember embernek farkasa”?

 

Szerző: szabógyuri  2009.05.20. 13:45 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szabogyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr251133408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepe83 (törölt) 2009.05.20. 16:58:35

Bár nem értek egyet azzal, hogy ennek a céltalan rongálásnak politikai színezetet adsz, én is alacsonynak tartom a hasonló jellegű cselekmények felderítési arányát.

Egyértelmű, hogy a rongáláson túl egy ilyen gusztustalan cselekedet a zsidóság egészének szól, ezt pedig komolyabban kéne venni. A rendőrségnek nagy erőkkel kellene megkezdeni a nyomozást, az elkövetőket - akik vélhetően primitív hülyegyerekek - pedig példásan megbüntetni, hogy mindenkinek elmenjen a kedve a temetők és zsinagógák megrongálásától.

A bíróságok joggyakorlatát ismerve erre elég kicsi az esély. Ahogy a budapesti zavargások után felmentették azokat, akik molotov koktéllal kísérelték megölni a rendőröket, itt sem számítanék egy ejnye-bejnyénél nagyobb büntetésre.

szabógyuri 2009.05.20. 17:58:45

T.Pepe!

Most kivételesen, nem kivántam plitikai szinezetet adni a bejegyzésnek, pusztán gondolatokat közölni.

Emp 2009.05.21. 09:31:04

Kedves Gyuri és Pepe!

Abszolút értem a felháborodásotokat, de jó az ha egyből nemzet ellenesnek tekintünk mindent? Van a környezetemben egy 14 éves fiú aki összekarcolt kirakatokat bankokat. 8 millió az anyagi kár. Lehet hogy globalizáció ellenes? Vagy reakciós? De lehet csak a tőkével van baja egyenesen antiszemita. Szerintem csak baromi beteg. Akkor mostantól büntessünk meg minden influenzást is !?

Pepe83 (törölt) 2009.05.21. 11:59:45

@Emp:

Szerintem különbséget lehet tenni a céltalan rombolás és egy vallási jelkép tönkretétele között. Ha valaki kirakatokat tör be, vagy autókat karcol össze, akkor vélhetően azért teszi, hogy másoknak kárt okozzon, más üzenetet nem közvetít vele. Ezzel szemben egy zsinagóga megrongálása egyértelmű antiszemita üzenet.

Persze gondolhatjuk, hogy aki autókat karcol az a környezetvédelem élharcosa, de ez a ritkább eset.

Ezt influenzás dolgot nem értettem:)))))

szabógyuri 2009.05.21. 12:04:24

Kedves Emp!

Mint bizonnyal tudod, nem tartozom az azonnal és mindenre "farkas"-t kiáltók közé. Pusztán úgy érzem, hogy a regnáló hatalomnak rendkívül nagy a felelőssége abban, hogy teret enged a szélsőséges megnyilvánulásoknak. Csupán az az egyre erősödő érzetem, hogy inkább beáldozza néhány tízezer állampolgár komfort érzetét ebben az országban csak azért, hogy ő maga minden lehető alkalommal "farkas"-t kiálthasson.

Emp 2009.05.23. 08:32:49

Kedves SzabógyuriésaPepe83!
Az influenzás hasonlattal arra gondolok, hogy akkor minden embert meg lehetne büntetni aki beteg. Pl.: az influenzásokat.
Értem ezt a hatalom dolgot csak azt nem tudom hova tenni, hogy Gyurcsány ill. Gordon aszem zsidó és még nagyon sokan akik a hatalmat képviselik. Akkor saját magukat riogatják??? Illetve a jön a farkas arra gondolok , hogy SZDSZ GOrdon FLETÓ és sokan mások akik ezt az országot szétverték és kirabolták zsidók.Ezt nem lehet tagadni, de hozzá teszem ehhez szükségük volt sok magyarra is akik ebben segítettek. Az átlag ember csak ezt látja. Azokat a tisztességes JHVE követőket nem, akikkel pedig semmi probléma. Kérdem én nem lehetne, hogy a zsidó értelmiség fékezi meg vagy a zsidóság azokat az elemeket, akik nem tesznek jót a zsidóságnak?

Pepe83 (törölt) 2009.05.23. 10:28:03

@Emp:

Úgy tudom, hogy sem Gy.F., sem pedig B.G. nem zsidók, bár ennek nincs is jelentősége szerintem.
Többet tettek ők a zsidóságért, mint sokan mások….


"szükségük volt sok magyarra is akik ebben segítettek"

A magyarországi zsidók nem magyarok???


Aki pedig az ország jelenlegi állapotáért kizárólag a 2002 óta regnáló kormányt teszi felelőssé, nagyon rossz úton jár.

Emp 2009.05.23. 14:00:45

Kedves Pepe!

Az ország helyzetéért nem a 2002-től hatalmon lévő kormány a felelős ez igaz. Hanem azok akik előtte 50 évig kormányoztak. Véleményem szerint ez a kör egy és ugyanaz a rezsim. Téveszme, hogy itt rendszerváltozás történt.
Hogy a magyarországi zsidó magyar-e az az én megítélésem szerint sok mindentől függ, de leginkább az individuumtól. Nehéz magyarnak tekintetni pl egy olyan embert aki Izraelért képes lenne meghalni de Magyarországért nem. Az ilyen emberről azt gondolom csak itt él és használja az országot. Ez önmagában nem baj csak ne kelljen vele csatába mennem. ha érted mire gondolok. Véleményem szerint ezt a magyar-zsidó kérdést elsősorban a magyarországi zsidóknak kellene helyretenni magukban. Személyesen én is feltudok mutatni zsidó felmenőket ,de mivel az anyanyelvem magyar itt születtem ezért a prioritás az hogy magyar vagyok. Ha küzdenem kell ezért a helyért akkor küzdök, mert magyar vagyok és nem nézem jó szemmel ha bárki ártani akar ennek az országnak, mert a gyerekeim is itt fognak felnőni nagy eséllyel nem Izraelben. Ha valahogy ezeket a dolgokat letisztáznánk magunkban mindenki a saját megítélése szerint és ehhez mérten igazítaná a jogok és kötelezettségek követelményét feltételezem, hogy sok társadalmi feszültség oldódna.

A gy.f. és b.g.-nal kapcsolatban pedig ha az állításom valótlan akkor szori. a tájékozatlanságomról van csupán szó. Viszont az Szdsz-t kihagytad. Pedig ők se valami gerincesen intézik a dolgaikat manapság. A vicc az egészben pedig az hogy elméletileg egy rendszerváltó pártról beszélünk aki lepaktált az mszmp kisz stb. utódpártjával és a mindösszesen 2-3 százalékával fújja a passzát szelet. Ahelyett,hogy lemondanának a hatalomról az mszp-vel együtt. NA látod ez a felháborító és aminek véleményem szerint annak kéne lennie minden picit is erkölcsös embernek. Ennyit a felelőségről. Itt az elmúlt 20 évben egyetlen ciklus volt ahol nem a bolsevikok voltak hatalmon. Biztos ők szúrták el. Amúgy pedig abban se vagyok biztos, hogy a mostani ellenzék az valóban az és nem csak a cirkusz része amivel minket lekötnek hogy a tényleges dolgokkal ne foglalkozzunk.

Pepe83 (törölt) 2009.05.23. 16:03:52

@Emp:

Én azt a kb. 10 millió embert tekintem magyarnak, akiknek a személyi okmányaiban az „állampolgársága: magyar” bejegyzés szerepel. Innentől kezdve lehetnek zsidók, katolikusok, reformátusok, cigányok, svábok, homoszexuálisok, vagy akár kék szeműek is.

Abban igazad van, hogy a többi volt szocialista országgal együtt Magyarország is hátránnyal indult a nyugat-európai demokráciákhoz képest, azonban volt 20 évünk a felzárkózásra. Egész jó úton haladt az ország 1998-ig, amikor is egy olyan politikai erő lépett hatalomra, amely a személyes haszonszerzést, illetve a hatalmat többre tartotta az ország jóléténél. A Bokros csomag lendülete 2000-ig még vitte az országot, de utána, ha nem is feltűnően, hanyatlani kezdett a gazdaság. 2002-ben több lapáttal is rátettek az amúgy is romló helyzetre. Demagóg 100 lépés programokkal édesgették még jobban magukhoz az embereket, természetesen hitelből. A kormányválság után Gy.F. sem kezdte meg a kiigazítást, mert ő is fontosabbnak tartotta az MSZP hatalmát, mint az ország jólétét. 2006 hozhatta volna meg a fellendülést, de akkor lépett színre a Fidesz és minden józanságot nélkülözve, elhitette az emberekkel, hogy ráfordítás nélkül is javulhat a helyzet és megakasztotta a reformokat.

Most itt tartunk 11 elrontott év után, és az ország egyetlen esélye, ha minimum a következő 5 évben meghúzzuk a nadrágszíjat. Bízom benne, hogy a Fidesz megteszi amit meg kell tennie.

Kedves EMP!

Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy az MSZMP volt tisztviselői csak az MSZP soraiban ülnek. Sokan közülük a Fidesz, az MDF, a MIÉP vagy a Jobbik soraiban ma is politizálnak. Olyan, hogy utódpárt nem létezik. Akiktől te meg szeretnéd tisztítani a mai politikai elitet, azok az emberek elég szétszórtan ülnek a parlamentben.

Emp 2009.05.24. 00:42:11

Ja és Pepe!

Shalom!

:):)
A JHVE Áldjon meg Téged az egész házad népével. Titeket is Szabógyuri

Píx & láv
süti beállítások módosítása